Polki kupują taniej na potęgę. Jak to robią?
Polki kupują taniej na potęgę. Jak to robią?
Każda kobieta bez wątpienia uwielbia zakupy. Której nie zdarzyło się wejść do sklepu, by spontanicznie kupić kolejny zestaw klocków dla dziecka lub spódnicę na poprawę humoru? Bardzo często takie zakupy, z których wychodziłyśmy ściskając w dłoniach zaledwie jedną, małą papierową torbę, powodowały znaczne straty w naszych portfelach. Od pewnego czasu Polki zaczęły kupować taniej i więcej – co się zmieniło i jak to jest możliwe?
Internet
Polki pokochały zakupy w sieci – z wzajemnością. Przede wszystkim można tam znaleźć atrakcyjniejszy asortyment niż w sklepach stacjonarnych. Do tego oszczędzają sporo czasu, nie musząc przebijać się w korkach na drugą stronę miasta do galerii, w której akurat sklep stacjonarny prowadzi ich ulubiony projektant odzieży. Teraz wszystko, czego potrzebują, mają dostępne za jednym kliknięciem myszy – zarówno odzież z popularnych sieciówek, jak i tę projektu wybitnych znawców mody. I to o wiele taniej niż w sklepie tradycyjnym. Ceny towarów są atrakcyjniejsze, ponieważ koszty prowadzenia handlu internetowego są o wiele niższe niż w przypadku tego tradycyjnego – w niektórych przypadkach mogą być mniejsze nawet o połowę! Nie ma nad czym się zastanawiać – do domu zamówiony towar przywozi kurier, kupujące nie muszą się nawet fatygować na pocztę po odbiór zamówionej paczki. Polki przez Internet kupują praktycznie wszystko – od ubrań i butów, przez zabawki dla dzieci oraz książki po sprzęt elektroniczny i letnie wakacje w wirtualnych biurach podróży.
Programy lojalnościowe
To kolejny powód, dla którego Polki kupują w sieci. Korzystają z niezliczonych rabatów, które wirtualne sklepy proponują swoim stałym klientom. Nie muszą już czekać z utęsknieniem na wyprzedaże urządzane dwa razy w roku w galeriach handlowych, podczas których najczęściej trafiały na atrakcyjne ubrania jedynie w rozmiarach XXS. Polki doskonale orientują się w ofertach sklepów internetowych, wiedzą kiedy i gdzie rozpoczną się atrakcyjne promocje. Zbierają kody rabatowe, dzięki którym mogą zaoszczędzić nawet kilkaset złotych rocznie. Dołączają do klubów, zbierają punkty, które wymieniają na zniżki i rabaty. Pozostają lojalnymi klientkami, ale tylko wtedy, gdy czują się odpowiednio traktowane i doceniane przez sklep, w którym robią zakupy. Każda obiera inną strategię i taktykę zakupów internetowych, ale jedno jest pewne – Polki nareszcie stały się świadomymi konsumentkami, a dzięki temu robią zakupy zdecydowanie efektywniej i racjonalniej niż miało to miejsce jeszcze całkiem niedawno.