Co uwielbiasz robić i robisz to dobrze? Rób tego więcej!
Każdy z nas marzy o tym, aby jego praca zawodowa sprawiała mu przyjemność. W miejscu pracy spędzamy 1/3 naszego dnia, dlatego ważne jest to, aby wykonywane w niej czynności dawały nam satysfakcję i napędzały nas do dalszego rozwoju.
Bardzo trafne jest stwierdzenie, iż najszczęśliwszą osobą jest ten kto lubi swoją pracę. Jednak nie zawsze mamy możliwość objąć stanowiska, które pozwala nam powiązać pracę z naszymi zainteresowaniami.
Często nie wiemy też dokładnie, które z zadań na naszej liście sprawiają nam prawdziwą przyjemność. Warto się tego dowiedzieć i zwiększyć ich ilość w naszym codziennym planie dnia.
Istnieją dwie metody, które pozwolą Ci dowiedzieć się, które z twoich obowiązków wywołują uśmiech na twojej twarzy, a których wolałbyś unikać. W pierwszej metodzie będziesz oceniał twoje zadania przez okres jednego tygodnia – na ten czas musisz zaopatrzyć się w notes i długopis.
Na kartce stwórz tabelę z dwoma kolumnami – jedna kolumna na zadania, które uwielbiasz wykonywać, druga kolumna na zadania, których nie cierpisz.
W trakcie wykonywania pracy dopasuj swoje zadania do jednej z dwóch kolumn. Na tej podstawie będziesz mógł ocenić, które z nich dają Ci prawdziwą radość.
Druga metoda to metoda rozgwiazdy – tu tworzysz 5 grup – jedna grupa to zadania, które lubisz i chcesz wykonywać, druga to zadania, których nie cierpisz, kolejna grupa to zadania, które aktualnie wykonujesz i chcesz kontynuować ich wykonywanie, czwarta to zadania, które wykonujesz, ale nie chcesz ich kontynuować, a ostatnia grupa to zadania, których nie wykonywałeś jednak chciałbyś rozwinąć się w tym kierunku.
Stworzenie tych grup pozwoli Ci z większą świadomością podchodzić do twojej pracy i w pewien sposób ją zmodyfikować.
Możesz bowiem porozmawiać z twoimi przełożonymi przedstawiając im konkretne argumenty, iż wykonując ulubione czynności wykazujesz się większym zaangażowaniem i profesjonalizmem. Być może dzięki temu za ich zgodą będziesz mógł zwiększyć udział tych zadań w twoim codziennym planie dnia w pracy.