Jak automatyzacja procesów sprzedaży ułatwia pracę?
Automatyzacja procesów sprzedaży może bardzo dobrze wpłynąć na funkcjonowanie naszej firmy. Polega ona na zastępowaniu pewnych czynności specjalnym systemem, który wykona określone czynności samodzielnie. Zalety automatyzacji procesów sprzedaży to między innymi:
- bardzo dobre wsparcie dla naszych pracowników,
- przyśpieszenie czasu realizacji zamówień naszych klientów,
- możliwość realizacji większej ilość zamówień,
- zmniejszenie prawdopodobieństwa błędów przy realizacji zamówienia.
Automatyzacja procesów sprzedaży ma bardzo duże uznanie w takich branżach jak bankowość, przemysł ciężki czy sprzedaż internetowa. Zastosowanie automatyzacji w tych branżach bardzo znacząco poprawiło wyniki finansowe.
Jak w praktyce automatyzacja procesów sprzedaży ułatwia pracę?
Automatyzacja procesów sprzedaży ułatwia pracę poprzez to, że pracownik otrzymuje mocne wsparcie przy realizacji zamówienia zdejmując z niego niektóre czynności takie jak:
- tworzenie dokumentów magazynowych, listów przewozowych, faktur czy paragonów,
- przesyłanie dokumentów typu faktura czy paragon do klienta,
- przekazywanie zamówienia do dalszej realizacji,
- weryfikacje zamówienia pod kątem czy dany towar jest dostępny.
Przykład realizacji zamówienia w sklepie internetowym z wykorzystaniem automatyzacji:
- Klient składa zamówienie.
- Zamówienia trafia do systemu, który sprawdza zamówienie pod kątem takich wymagań jak dostępność towaru i dodatkowych uwag klienta.
- W przypadku pozytywnej weryfikacji spełnionych wymagań zamówienie jest automatycznie przekazywane do dalszej realizacji.
- System samodzielnie tworzy odpowiednie dokumenty magazynowe.
- System samodzielnie tworzy list przewozowy dla kuriera.
- System samodzielnie tworzy i wysyła fakturę lub paragon do klienta.
- System samodzielnie powiadamia klienta o statusie realizacji zamówienia.
Przykład powyższy pokazuje nam, że zadaniem pracownika jest pilnowanie realizowanego zamówienia i reagowaniem w momencie zauważenia jakichkolwiek błędów. W przypadku braku automatyzacji pracownik musiałby tracić więcej czasu na realizację zamówienia. Efekt byłby również taki, że zamówienie do klienta dotarłoby w późniejszym czasie. Należy pamiętać, że jeżeli klient otrzyma szybko zamówienie to przy następnych zakupach będzie miał na uwadze czas realizacji zamówienia w danym sklepie zanim podejmie decyzje o zakupie w nim.