W jaki sposób działa automatyzacja?

Automatyzacja to system, który wykonuje regularnie powtarzane czynności przy obsłudze klienta. Automatyzacja działa w takim sam sposób jak człowiek. Wykorzystanie automatyzacji pozwala znaczącą poprawę wyników naszej działalności poprzez wsparcie pracowników w codziennych czynnościach.

Gdzie wykorzystuje się automatyzacje?

Działanie automatyzacji wykorzystuje się w następujących między innymi w prowadzeniu kampanii marketingowych czy realizacji zamówień dla naszych klientów.

Sposób działania automatyzacji w prowadzeniu kampanii marketingowych.

Działanie automatyzacji w marketingu polega na tym, że specjalne oprogramowanie zbiera informacje na temat naszego klienta. Następnie analizuje zebrane informacje i przesyła mu odpowiednie treści marketingowe, aby pomóc mu w podjęciu decyzji o zakupie. Automatyzację wykorzystuje się w kampaniach marketingowych opartych o:

  • e-mail marketing,
  • media społecznościowe,
  • sprzedaż bezpośrednią.

Automatyzacja marketingu znajduje zastosowanie również w kampaniach mających na celu zachęcenie klienta do kolejnych zakupów w naszym sklepie. Innym celem automatyzacji marketingu jest zachęcenie do zakupów w przypadku gdy klient opuścił sklep bez dokonania jakichkolwiek zakupów.  Kampania mająca na celu zachęcenie klienta do zakupów przyjmuje postać specjalnej promocji. Automatyzacja marketingu nie jest łatwym procesem, ale odpowiednie przygotowanie do tego spowoduje, że osiągniemy wiele korzyści z automatyzacji marketingu. Odpowiedni system do automatyzacji marketingu pozwoli nam na w realizowaniu działań marketingowych z wykorzystaniem automatyzacji. Z automatyzacji marketingu może otrzymać następujące korzyści:

  • oszczędność czasu oraz kosztów na marketing,
  • zwiększenie sprzedaży,
  • generowanie większej ilości wartościowych leadów.

Sposób działania automatyzacji w procesie realizacji zamówień.

Automatyzacja procesu realizacji zamówień przynosi wiele korzyści dla naszej firmy na przykład:

  • zwiększenie liczby realizowanych zamówień,
  • zmniejszenie prawdopodobieństwa błędu przy realizacji zamówienia,
  • przyśpieszenie realizacji zamówienia.

Działanie automatyzacji przy realizacji zamówień polega na tym, że zamówienie złożone przez naszego klienta trafia do specjalnego systemu. System weryfikuje zamówienie pod kątem czy towar jest dostępny i czy zostały spełnione dodatkowe uwagi klienta. System dodatkowo sprawdza w jaki sposób klient chce zrealizować płatność lub czy już ją zrealizował. System w przypadku pozytywnej weryfikacji spełnionych wymagań kieruje zamówienie do dalszej realizacji. Jeżeli klient zadeklarował, że płatność zostanie dokonana nie przy odbiorze przesyłki to system nie przekaże zamówienia do dalszej realizacji.System samodzielnie przygotowuje samodzielnie dokumenty magazynowe, list przewozowy dla kuriera oraz fakturę lub paragon dla klienta. Dodatkowo fakturę lub paragon system automatycznie przesyła do klienta na wskazany na adres poczty elektronicznej. System samodzielnie informuje klienta o zmianie statusu realizowanego zamówienia. Automatyzacja procesu realizacji zamówień sprawia, że pracownik ma za zadanie pilnować i reagować w przypadku błędów, które zostały spowodowane działaniem systemu.

 

Oceń post