Automatyzacja social media

Komunikacja marketingowa poprzez media społecznościowe wymaga zatrudnienia odpowiednich osób, którzy zaplanują nam całą kampanie w mediach społecznościowych. Kampanie marketingową w mediach społecznościowych możemy prowadzić samodzielnie pod warunkiem, że posiadamy odpowiednią wiedzę. Realizując kampanie marketingową w mediach społecznościowych może pomóc nam automatyzacja.

Korzyści automatyzacji social media.

Automatyzacja social media daje nam wiele korzyści takich jak:

  • usprawnienie pracy,
  • powiększenie zasięgu kampanii,
  • planowanie poszczególnych działań z wyprzedzeniem,
  • działanie na rynkach w momencie kiedy my śpimy,
  • ustalanie czasu publikacji postów,
  • możliwość kierowania z mediów społecznościowych na naszą stronę internetową,
  • oszczędność czasu.

O czym należy pamiętać w przypadku automatyzacji social media?

Podstawową rzeczą przy automatyzacji social media jest to, aby podejmowane działania były przemyślane. Należy pamiętać o następujących zasadach:

  1. Nie ustawiaj automatycznej odpowiedzi na swoje posty. Najlepiej jest samemu odpowiadać na komentarze.
  2. Pamiętaj, aby uczestniczyć w życiu swojego konta na mediach społecznościowych. Działania oparte tylko na publikacji treści nie przyniosą efektów.
  3. Przemyśl kiedy chcesz publikować. Aplikacje do planowania publikacji pozwalają nam określenie kiedy nastąpi publikacja.
  4. Przemyśl co chcesz publikować. Należy bardzo dokładnie przemyśleć czy treść, którą chcemy publikować jest odpowiednio dobra. Publikowana treść nie powinna nikogo obrażać.
  5. Uważaj z stosowaniem hasztagu. Bardzo dokładnie sprawdź o czym piszą ludzie zanim wykorzystamy dany hasztag. Najlepiej jest dodać nową wartość lub stworzyć własny hasztag.
  6. Pamiętaj o mierzeniu naszej kampanii. Podczas mierzenia efektów kampanii nie skupiaj się na liczbie fanów czy lajków. Należy skupiać naszą uwagę na sprzedaży.

Narzędzia przydatne do automatyzacji social media. 

Poniższa lista to propozycja narzędzi, które mogą się nam przydać do automatyzacji social media:

  • Buffer- to narzędzie bardzo proste w obsłudze, które znajduje się zastosowanie dla Facebook, Twitter, Linkedln, Google Plus oraz Pinterest.
  • Hootsuite- to narzędzie, które pozwala tworzyć treść za pomocą kreatora. Znajduje zastosowanie dla Facebook, Twitter, Linkedln, Google Plus, WordPress, Instagram oraz Youtube.
  • TweetDeck- to narzędzie, które na jednym panelu prezentuje pogląd profilu, powiadomienia, pozwala przeglądać wiadomości oraz aktywność na koncie. Znajduje zastosowanie dla Twitter.
  • BuzzBundle- to narzędzie, które pozwala na pomocą jednego panelu zarządzać wszystkimi kontami. Znajduje zastosowanie dla Facebook, Twitter, Google Plus, Linkedln, Youtube oraz niektórych for, blogów i stron typu Q&A.

W przypadku analizy kampanii w mediach społecznościowych pamiętaj o następujących narzędziach, które mogą Ci w tym pomóc:

  • Tailwind dla Pinterest.
  • Twitter Analytics dla Twitter.
  • Sprout Social dla Facebook, Twitter, Instagram, Linkedln oraz Google Plus.
  • Keyhole dla Twitter oraz Instagram.
  • Twazzup dla Twitter.
  • Addictomatic dla Yahoo News, Digg, Bing News, Wikio, Ask.com, YouTube, Twitter, Google Blog Search, Technorati oraz WordPress.com.
  • Riffle dla Twitter.
Oceń post